25 Ağustos 2011 Perşembe

Kokpitte iPad !


              
EFB (Electronic Flight Bag) pilotların yanlarında bulundurmaları gereken uçuş haritaları, havaalanı bilgileri, checklist'ler ve NOTAM gibi daha birçok dökümanı sayısal ortamda tutarak organize eder. Böylece kağıt kalabalığı önlenir ve pilotların iş yükü azaltılır. 

Geçen şubat ayında özel bir iş jeti firmasının EFB olarak iPad'i kullanmaya onay almasından sonra Lufthansa ve Air Alaska gibi havayolu şirketleri de deneme sürecine başladılar. 250 saatlik zorlu FAA onay sürecinde; iPad'ler 51000 ft'de ani basınç kaybından (rapid decompression), radyo karıştırmaya (non-interference) kadar bir çok teste tabi tutuldu. Onay sürecinin 2012 yılında tamamlanıp, iPad'lerin havayollarında EFB olarak kullanımının başlayacağı öngörülüyor.

1 yorum:

  1. Ben güvenmem böyle şeylere. Bataryası mataryası biter, sistem çöker, kilitlenir neme lazım. Bunu 250 saat denemişler, kağıt denen bişey var 3500 senedir denenmiş bir materyal.

    YanıtlaSil